KAYIT    İLETİŞİM
 Türkçe | ₺

Hizmet Sözleşmesi


Aşağıda isimleri yazılı tüketiciler adına, aşağıda yazılı genel şartlar ve ön yüzde belirtilen şekilde Mayak Tour  ile aramızda belirtilen iş bu sözleşmenin akdedildiğini, bakiye tutarı belirlenen tarihlerde ödemeyi kabul ve taahhüt ederim.

SÖZLEŞME ŞARTLARI:

TARAFLAR

Bir taraftan Giyim Sanatkarları sit. 3 A Blok No:303 Başakşehir / ISTANBUL adresinde bulunan TANDEM TURİZM SAN. VE TİC.LTD.ŞTİ. (kısaca ACENTA olarak anılacaktır) ile diğer taraftan, adresinde ikamet eden 'ın (Kısaca Müşteri olarak anılacaktır) aşağıda detaylı belirtilen ürün/hizmet/ler ile ilgili karşılıklı yapılmış sözleşmedir.

Aşağıda belirtilen hususlarda tam bir anlaşmaya varmışlardır. İş bu sözleşmede yazılı olmayan hususlarda 1618 sayılı Kanun ve buna bağlı olarak çıkarılan Yönetmelikler, Tüzük Ve Genelgeler, Tebliğ ve Çizelgeler, 2634 S.K., IATA, IHA, UFTAA Konvansiyon

Hükümleri ile uluslararası özel ve resmi sözleşmeler tatbik olunacaktır.

TEL: 0212 518 52 57 - E-POSTA: info@mayaktour.com

Is bu sozlesme hukumleri,6502 sayili tuketicinin korunmasi hakkinda kanun ve 14.01.2015 tarihli Paket Tur Sozlesmeleri Yonetmeligi duzenlemeleri dogrultusunda,ticari ve mesleki olmayan amacla hareket eden gercek ve tuzel kisi tuketici ve adina veya lehine bir paket tur satin alinan veya satin alinmasi taahhut edilen veya kendisine bir paket tur sozlesmesi devredilen katilimci bakimindan gecerlidir.

Bu sozlesmede,madde 1.2. de belirtilen katilimcilar adina taraf oldugunu ve onlari temsil ve ilzam ettigini,kendisine ilgili yasal mevzuat kapsaminda yapilan on bilgilendirme ile brosuriceriklerinden katilimciya bilgi vermekle yukumlu ve sorumludur. Bilgi verme yukumlulugunu yerine getirmeyen tuketici bundan sorumludur.Bu dogrultuda tuketiciye verilen brosur katilimciya

1.1 Tuketici,kendisinin ve 1.2. de belirtilen kisilerin bilgilerinin dogru olarak verilmesi ve sozlesmeye islenmesinden sorumludur.Kimlik ve iletisim bilgilerinin hatali bildirilmesinedeniyle meydana gelebilecek neticelerden (orn:Havayolu cezasi ,vb.) acenta sorumludegildir.

1.2 Tuketici 1.2. maddede belirtilen irtibat bilgilerinden kendisine ve katilimciya ulasilacaginikabul beyan ve taahhuteder.

KONUSU:

Isbu sozlesmenin konusu; TUKETICI nin , ACENTA ya ait,nitelikleri,satis fiyati belirtilen ve brosurde bilgileri yer alan hizmetin,satisi ve iflasi ile ilgili olarak 6502 Sayili TuketicininKorunmasi Hakkindaki Kanun ve Paket Tur Sozlesmeleri Yonetmeligi hukumleri geregince taraflarin hak ve yukumluluklerinin belirlenmesihakkindadir.

A-SOZLESME BEDELI:

1-Sozlesme vergiler ile tuketiciye verilen brosurde yer alan ve fiyata dahil olan tum hizmetler dahildir.Bunlar haricindeki turlar ve diger hizmetler ekstra ucrete tabidir.

2- Tüm harclar ve benzeri odemeler ve ucretlerle ilgili fiyat degisiklikleri tuketiciye yansitilir.

3-Fiyat degisikligi ancak ; ongorulen hareket tarihinden en az 20 gun oncesinde katilimciya yazili olarak veya kalici veri saklayicisi ile bildirilmesi kosulu ile sozlesme bedelinin %5 ini gecmemek uzere:

-Fiyat degisikliginin doviz kurunda meydana gelen olagan disi degisikliklerden kaynaklanmasi

-Fiyat degisikliginin yakit giderlerindeki olagan disi degisikliklerdenkaynaklanmasi

-Fiyat degisikliginin liman havaalani gibi yerlerde tahsil edilen vergi resim harc vebenzeri yasal yukumluluklerde meydana gelen degisikliklerden kaynaklanmasi halinde mumkundur.

4-Kredi karti ile satislarda odemenin yapilamamasi halinde tuketici kredi kart sozlesmesi imzalanan banka ile muhatap olup , acente muhatap alinamaz.Temerrut halinde gecikme faizi odemesi talep edilecektir.Bu bedele, tur ile ilgili brosurlerde fiyata dahil olan tum hizmetler ayriayri belirtilmistir. Bunlar haricindeki turlar ve hizmetler ekstra ucrete tabidir. Gidilecek ulkelerin mevzuatlarina gore turistlerden alinmasi gereken vergi, resim, harc ve benzeri kamusal odemeler ile doviz kurlarindan kaynaklanan fiyat degisiklikleri tuketiciye yansitilir. Bu durum tuketiciye derhal bildirilir.Tuketici bildirimden sonra herhangi bir tazminat odemeden sozlesmeden donebilir yahut yapilan degisiklikleri ve fiyat uzerindeki etkisini belirten ek sozlesmeyi kabul eder.

B-ODEME PLANI VE SEKLI:

1-Rezervasyon yapildigi tarihte rezervasyon bedelinin tamami veya kapora olarak ödenir.

2-Kredi karti ile yapilan pesin (tek cekim) odemelerde fiyat farki, vade farki, faiz vb. uygulanmaz.

3-Kredi karti ile yapılan taksitli ödemelerde banka komisyonu, vade farkı uygulanabilir.

C-GENEL HUKUMLER:

1-DUZENLEYICI veya ARACI paket turu satin almis tuketicilerin 1618 Sayili SeyahatAcentalari Kanunu uyarinca duzenlenmis, iflasi da dahil olmak uzere taahhudun yerine getirilmemesi ve hizmetin taahhut edilen sekilde verilememesi teminatlarini kapsayan zorunlu paket tur sigortasi yaptirir.

2-DUZENLEYICI veya ARACI esasli sozlesme degisikliklerini ve bunun fiyat uzerindekietkilerini TUKETICIYE derhal bildirir. Esasli Sozlesme degisiklik halleri sunlardir;

-Paket turun baslamasindan once Tuketiciden kaynaklanmayan nedenlerle sozlesme iceriginde yapilan onemli degisiklikler

-Is bu sozlesmenin 4.3.maddesinde belirtilen sebepler haric olmak uzere diger fiyat degisiklikleri.

3-Turlarin duzenlenmesi icin asgari katilimci sayisi tuketiciye sunulan brosurde belirtilmistir. Paket turun duzenlenmesi icin asgari katilimci sayisina ulasilamamasi halinde paket turunkismen veya tamamen iptal edilebilecegi hususu konaklamalı turlar da hareket tarihinden en az 7 (yedi) gün oncesine kadar, günübirlik turlar da 24 saat öncesine kadar TUKETICIYE bildirilir. Bu durumda TUKETICININ tazminat hakki yoktur. Ancak seyahat acentasi tuketiciden aldigi tum odemeleri ve tuketiciyi borc altina sokan tum belgeleri 14 gun icinde tuketiciye iade edecegini taahhut eder.

4-Mayak Tour Seyahat Acentasinin 0-212 518 52 57 Irtibat numarasi ile www.mayaktour.com.tr Internet adresine sahip temsilcisi(bundan sonra TEMSILCI olarak anilacaktir) DUZENLEYICI veya ARACI, TUKETICININ resit olmamasi halinde kucuk veya kucugun kaldigi yerdeki sorumlu kisi ile dogrudan iletisim kurmayi saglayacak bilgilere de yer vermesi zorunludur.

5-DUZENLEYICI veya ARACI, TUKETICIYE paket tur hizmeti baslamadan once kaza ve hastalik halinde cikis noktasina donus masraflari ile her turlu kazadan dogan zarar iletedavi masraflarini sigortalamasi hususunda tavsiyedebulunur.

6-DUZENLEYICI veya ARACI, paket turun iptali durumunda 7.6 da belirtilen hallerikapsayacak istege bagli bir sigorta sozlesmesi yapilmissa buna iliskin bilgilere yer verilmesizorunludur.

7-Tuketici, sozlesmenin ifasi surecinde ortaya cikan her turlu eksikligi bagimsiz hizmet saglayicisina, DUZENLEYICI veya ARACIYA yazili olarak derhal bildirmek zorundadir. Bu eksikligin giderilmemesi halinde TUKETICININ sozlesme bedelinden eksiklik oraninda indirim talep etme hakki bulunmaktadir.

D-MUCBIR SEBEP HALLERI:

1-Kanunlarda yer alan mucbir sebep halleri, gerekli tum ozeni gostermis ve onlemleri almis olmasina ragmen olaganustu ve ongorulemez nitelikte olan olaylar yuzunden ortaya cikan ve paket turun baslamasina, devamina veya sonlanmasina engel olusturan haller, acentanin ortaya cikan olay uzerinde herhangi bir etkisinin olmadigi haller DUZENLEYICI/ARACI icin mucbir sebep sayilir. Bu haller;

-Yer sarsintisi, yangin, yanardag patlamasi, sel, firtina, kasirga, sis, cig, yildirim gibi ve bunlarla sinirli olmaksizin dogal afetler veya salgin hastaliklar ile nukleer, kimyasal felaket veya serpintiler ile salgin hastaliklar ve bunlarla sinirli olmaksizin benzer durumlar ve olaylar ile olaganustuhaller.

-Turkiye de sinir komsularinda veya paket tur kapsaminda gidilecek ulke/sehirlerde, sinir kapilarinda ve /veya sinir kapisina komsu ulkede, uluslararasi hava kara ve deniz ulasimini engelleyen olaganustu hallerde, savas veya seferberlik halleri, halk ayaklanmalari, saldiri veya teror hareketleri, sabotajlar, isyanlar, isgal ve ic savas, devrim, ayaklanma, zorla el koyma,askeri darbe veya yonetime zorla el konulmasi, sivil kargasalar, endustriyel anlasmazliklar, hukumet yaptirimlari, ambargo, grevler, lokavtlar, limanlarin kapali veya dolu olmasi ve bunlarla sinirli olmaksizin her turlu olaganustu haller veya calisanlari isten alikoyabilecekhaller.

-Paket turun turune gore taraflarin sozlesme ile belirledigi diger mucbir sebephalleri.

8-Mucbir sebebin mevcut oldugu hallerde DUZENLEYICI/ARACI sozlesmenin hic veya geregi gibi ifa edilmemesinden dogan zararlardan sorumlu tutulamaz. DUZENLEYICI veya ARACI ile o yerdeki temsilcileri, tuketicinin zor durumda kalmasi halinde hizli bir sekilde yardimdabulunmakla yukumludur.

E-SOZLESME DEVRI:

1-TUKETICI, paket tura devam etmesinin mumkun olmamasi durumunda, turun baslamasindan en az yedi gun once DUZENLEYICI veya ARACIYA yazili olarak veya kalici veri saklayicisi ile bildirimde bulunarak sozlesmeyi, paket tur acisindan gecerli tum kosullari yerine getiren ucuncubir kisiyedevredebilir.

2-Paket tur sozlesmesini devreden ve devralan, DUZENLEYICI veya ARACIYA karsi bakiye tutarin ve soz konusu devirden dogan tum ek masraflarin, makul olmasi ve DUZENLEYICIveya ARACI tarafindan katlanilan gercek maliyeti asmamasi kaydiyla odenmesinden muteselsilen sorumludur.

F-SOZLESMEDEN DONME, SOZLESMENIN IPTALI ILE FESIH SARTLARI VE SONUCLARI :

1-Paket turun baslamasindan once sozlesmenin esasli unsurlarindan birisinin degismesi halinde tuketici bu degisikligi kabul edebilecegi gibi, yapilan degisikligi kabul etmedigini DUZENLEYICI veya ARACIYA yazili olarak ya da Kalici Veri Saklayicisi ile bildirmek kosuluile asagidaki secimlik haklarindan birisinikullanabilir.

-DUZENLEYICI veya ARACI tarafindan sunulan esit veya daha yuksek degerde baska birtura ek bir bedel odemeksizin katilma.

-Fiyat farkinin kendisine iade edilmesi sartiyla daha dusuk degerde bir paket turakatilma.

-Herhangi bir bedel odemeksizin sozlesmeden donme.

2-Sozlesmeden donulmesi halinde, DUZENLEYICI veya ARACI, sozlesmeden donme bildiriminin kendisine ulastigi tarihten itibaren TUKETICININ odemis oldugu tum bedeli herhangibir kesinti yapmaksizin en gec 14 gun icinde TUKETICIYE iade etmekle yukumludur.

3-Tuketiciden kaynaklanmayan bir sebepten dolayi DUZENLEYICI veya ARACI tarafindan paket turun baslamasindan once Paket turun iptal edilmesi halinde TUKETICI sozlesmenin 10.1. maddesinde belirtilen secimlik haklarini kullanabilir.

4-DUZENLEYICI veya ARACININ paket tur basladiktan sonra onemli bir yukumlulugunu yerine getirmedigi veya getiremeyecegi

tespit edilirse, DUZENLEYICI veya ARACI paket turun devam etmesi icin TUKETICIYE ilave maliyet getirmeyen es degerde alternatif duzenlemeler sunar ve TUKETICIYE teklif edilen hizmetlerle sunulan hizmetler arasindaki farki tazmin eder. TUKETICI alternatif duzenlemeyi kabul etmeyerek sozlesmeden donebilir. Bu halde DUZENLEYICI veya ARACININ ucret talep etme hakki sona erer ve yapilmis olan odemeler sozlesmeden donuldugu tarihten itibaren katilimciya en gec on dort gun icinde iade edilir. Ancak DUZENLEYICI veya ARACI o ana kadar ifa etmis oldugu edimler icin tuketiciden hizmetten faydalandigi oranda uygun bir karsilik talep edebilir. Yine bu halde, DUZENLEYICI veya ARACISI, tuketicinin paket tura basladigi yere veya uzerinde anlasilan baska bir yere ucretsiz naklini saglamak ve zorunlu konaklama olmasi halinde yapilan giderleri karsilamakla yukumludur.

5-TUKETICININ, DUZENLEYICI veya ARACIYA yazili olarak veya kalici veri saklayicisi ile bildirmek kaydiyla sozlesmeyi tek tarafli fesih hakki bulunmaktadir. Bu feshin paket turun baslamasindan en az 30 gun once bildirilmesi halinde; odenmesi zorunlu vergi, harc ve benzeri yasal yukumluluklerden dogan masraflar haric olmak uzere, herhangi bir kesinti yapilmaksizin odenen bedel TUKETICIYE aynen iade edilir. Ancak bu feshin paket turun baslamasina 30gunden 15 gune kadar olan iptallerde tuketici tarafindan odenen bedelin vergi ve harclar haric %30 u iade edilir.15 gunden daha az bi sure kala hallerde İPTAL SİGORTASI yok ise tuketici tarafindan odenen bedel herhangi bir sekilde iade edilmez tamami acenta tarafindan kesilir. İPTAL SİGORTASI VAR İSE

10.8 ÖZEL MADDE GEÇERLİDİR.

6-Tuketici veya birinci derecede akrabalari icin; kanunlarda yer alan mucbir sebep halleri, tuketicinin, gemi paket tur sozlesmesinin hukumlerinden herhangi birinin yerine getirilmesine engel olacak derecedeki agir kaza, tedavi gerektiren agir hastalik, olum halleri TUKETICI icin mucbir sebep hali kabul edilir. Tuketici, mucbir sebebin varligini resmi kurumlardan alinacak gecerli belge ile ispatlamak zorundadir. Tuketicinin gerekli tum ozeni gostermesine ragmen ongoremedigi ve engelleyemedigi bir durum veya bu maddede belirtilen mucbir sebep nedenleri ile paket turun baslamasina 30 gunden daha az bir sure kala, yazili veya kalici veri saklayicisi ile fesih bildiriminde bulunmasi halinde odenmesi zorunlu vergi, harc v.b. yasal yukumluluklerden dogan masraflar ile 3. Kisilere odenip belgelendirilebilen ve iadesi mumkun olmayan bedeller haric olmak uzere,herhangi bir kesinti yapilmaksizin tuketicinin odemis oldugu bedel fesih bildiriminin DUZENLEYICISI veya ARACISINA ulasmasindan itibaren 14 gun icinde tuketiciye iade edilir.

7-DUZENLEYİCİNİN tüm çabalarına ragmen yeterli kişi sayısının oluşmaması nedeni ile turun çıkamaması durumunda TÜKETİCİYE 14 gün önceden haber vermek şartı ile DÜZENLEYİCİ turu iptal etme hakkına sahiptir. Bildirim tarihinden 14 gün içinde tüketiciye tüm ücreti iade edilir.

8-ÖZEL MADDE İPTAL SİGORTASI: Turumuzda 50 € kapora ile fiyat ve koltuk güvencesi bulunmaktadır. Fakat bunun için 50 € kapora ile birlikte 20 € İPTAL-DEĞİŞİKLİK sigortası yapılması gerekir. Bunu yaptıran misafirlerimiz yurtdışı turundan 7 gün (168 saat) öncesinde hiç bir neden, rapor vs belirtmeden turunu iptal edebilir, aynı turun başka bir tarihine müsaitlik var ise sezon fiyatı farkı olmadan geçiş yapabilir.

9-ÖZEL MADDE KAPORA SORUMLULUĞU: İptal sigortası yaptırmamış tüketici** Kapora ile yer ve fiyat garantisi sağlayan tüketici tura katılamayacağını 30 gün öncesine kadar bildirmekle yükümlüdür. Bildirdiği takdir de 10.5’te belirtildiği gibi kaporası iade edilerek ödeme sorumluluğundan kurtulmuş olur. 29 - 15 gün içinde bildirmesi durumunda 10.5’te belirtiği üzere kapora dahil ücretin %70’ini, 15 günden daha az sürede yapılan iptaller de ücretin tamamını firmaya ödemeyi taahhüt eder. Bu konu hususunda ilgili idarenin tüm icra mahkemeleri yetkilidir. Bu maddeden iptal sigortası yaptırmış veya mücbir sebebi olan tüketici muaftır.

10-TURLARIMIZ SABİT KOLTUK UYGULAMASI İLE SATIŞA AÇILMIŞTIR.ANCAK YETERLİ SAYIYA ULAŞMAMASI DURUMUNDA BİR VEYA DAHA FAZLA ACENTA İLE ORTAK OPERASYON YAPILABİLİR. BU DURUMDA ROTASYON UYGULANMAKTADIR.

G- SORUMLULUKTAN KURTULUS KARINESI:

1-DUZENLEYICI veya ARACI, sozlesmeye aykiriligin asagidaki hallerden kaynaklanmasi durumunda sozlesmenin hic veya geregi gibi ifa edilmemesinden dogan zararlardansorumlu tutulamaz:

-TUKETICININ kusurunun bulunmasi.

-Sozlesmenin ifasi surecine dahil olmayan ucuncu bir kisinin beklenmeyen ve onlenemez bir davranisinin bulunmasi.

-Sozlesmenin 8. maddesinde duzenlenen mucbir sebep hallerinden birinin bulunmasi. 

-DUZENLEYICININ, ARACININ veya bagimsiz hizmet saglayicisinin gerekli tum ozeni gostermelerine ragmen ongoremedikleri ve engelleyemedikleri bir olayin meydana gelmesi.

-Paket turun duzenlenmesi icin ongorulen asgari katilimin saglanamamasi nedeniyle iptal edilmesi ve iptalin sozlesmede ongorulen surede paket turun baslamasindan en az yirmi gunonce yazili olarak veya kalici veri saklayicisi ile TUKETICIYE bildirilmis olmasi

2-Sozlesmenin 11.1 maddesinin (b), (c) ve (d) alt maddelerinde belirtilen hallerde, DUZENLEYICI veya ARACI ile o yerdeki temsilcileri, TUKETICIYE zor durumda kalmasi halinde hizli bir sekilde yardimda bulunmakla yukumludur.

3-Taraflar arasinda iki nusha olarak tanzim edilmis bulunan isbu Sozlesme taraf yetkililerincetum ekleri ile birlikte onlu arkali olarak tanzim edilmis okunmus, kontrol edilerek kabul edilmistir. Taraflar karsilikli kabul ettikleri, taahhut ve edinimlerini birlikte imza altina alarak, kabul ve teyid etmislerdir. Seyahate katilacak olan ve bu sozlesmede adlari yazili katilimci adina is bu sozlesmeyi kabul eden taraf adina temsilen imzalamis oldugu kisilere karsi tum hukuki sorumlulugun kendisine ait oldugunu ayrica kabul ve taahhutetmistir.

4-ACENTA nin sozlesmeye kismen ya da tamamen uymamasi hallerinde odenecek tazminatin hesaplanmasinda TURSAB Kutahya Cizelgesi hukumleri esasalinacaktir.

5-İş bu sozlesmeyi kendim ve asagida adlari yazili sahislar adina birlikte duzenlenmis, son hali tarafimdan okunup, kabul edilip onaylanmistir ve bir nushasi tarafima tum ekleri ile birlikte yazili / kalici veri saklayici vasitasiyla teslim edilmistir. Tuketicinin Korunmasi Hakkinda Kanun ve Paket Tur Sozlesmeleri Yonetmeligi cercevesinde isbu sozlesme konususatin aldigi paket tur kapsaminda, sunulan tum hizmetleri ve niteliklerini, satis fiyati ve odeme sekil ile ifaya iliskin tum on bilgileri, okuyup bilgi sahibi oldugumu ve paket tur sozlesmesinin icerigini ve maddelerini okuyarak anladigimi, bilgilendirildigimi kabul beyan ve taahhut ederim. Paket tur ile ilgili ihtiyari sigortasi yaptirtabilecegim tarafima beyan edilmistir.Bu beyanim, rezervasyon islemlerimin, kendi yerime bir baskasi tarafindan yurutulmus ve imzalanmis olmasi halinde de gecerlidir.

Isbu sozlesmenin imzalanmasi oncesinde asagidaki hususlar hakkinda tarafima yazili olarakbilgi verilmistir.

-Seyahat acentasinin yerel temsilcisinin adi, adresi ve iletisim bilgilerinin ile bunlarin bulunmamasi halinde tuketicinin zor durumda kaldiginda basvurabilecegi yerel irtibatnoktasinin adi, adresi ve iletisim bilgilerinin, yerel irtibat noktasinin ve yerel temsilcinin bulunmamasi durumunda DUZENLEYICI veya ARACININ en kisa surede iletisim kurabilecegi bilgileri,

-Varsa ara duraklarin zamani, yeri ve ulastirma baglantilari ile yolcu tarafindankullanilacak ulasim aracininozellikleri,

-Tuketici tarafindan iptal masraflarini ya da kaza veya hastalik halinde ulkesine/sehrine geri gonderilme de dahil olmak uzere yardim masraflarini teminat altina alacak, istege bagli birsigorta sozlesmesi yapilmasiyla ilgilibilgiler.

-Tuketiciye verilen brosur veya sozlesmede, bu maddede belirtilen bilgilerin degismemisolmasi halinde yolculuk oncesinde tekrar bilgilendirilme yapilmayacaktir.

H-VIZE ILE ILGILI BILGILENDIRME :

Mayak Tour'un katilimcilarin pasaportlarini tetkik hakki ve zorunlulugu bulunmamaktadir. Bu konuda katilimcinin beyani esas alinir.

Mayak  Tour tarafindan vize takip hizmeti almayan, vizesi oldugunu ve/veya yesil pasaport sahibi oldugunu veya vize gerektirmeyen pasaportu oldugunu beyan eden, ya da vizesiz bir ulkeye tur satin alan katilimcilarin pasaportlarinin ilgili seyahatin vize-pasaport kosullarina uygunlugu katilimcinin kendi sorumlulugundadir. Bellima Turdan vize takip hizmeti alan/almayan, vizesiz bir ulkeye tur satin alan ya da vize gerektirmeyen nitelikte pasaportu oldugunu dusunen kisilerin vize ya da pasaport eksiklikleri v.b. pasaportlarindan ve vizelerinden kaynaklanan sair nedenlerle seyahate katilmamalarindan Mayak Tour sorumlu tutulamaz.

Bu durumdaki yolcularimiz eger yesil pasaport sahibi ya da vizesiz bir ulkeye seyahat edecekler ise; pasaportlarinin gezinin bitis tarihinden itibaren en az alti aylik gecerlilik suresinin bulundugunun, yeni duzenlemeye uygun cipli ve 10 yildan eski olmadiginin, yirtik, sokuk v.s. bir deformosyon bulunmadiginin, vize gecerlik tarihlerinin Seyahat tarihlerini kapsadigini, vizelerinin oturum surelerinin bitmemis oldugunu, giris cikis sayilarinin adedini (tek giris-cift giris-cok giris) ve vizelerini yanlis kullanmadiklarinin kontrolunu saglamadirlar.

-VIZE EVRAKLARININ TESLIMI :

Mayak Tour ile yurtdisi turuna katilacak olan musterinin, yurtdisina cikis icin gerekli vize takip islemini Mayak Tour'un ustlenmesini talep etmesi durumunda Mayak Tour'un calistigi yetkili acenta tarafindan katilimciya verilecek vize hizmetine iliskin usul ve esaslar bu maddede duzenlenmistir. Vize basvurusu icin gerekli olan evraklar ve vize masraflari ile vize hizmet bedeli, ilgili konsoloslugun bildirdigi sekilde eksiksiz olarak, tur hareket tarihinden en gec 25 gun once katilimci tarafindan Mayak Tour ve Mayak Tour'un talebi dogrultusunda acenteye teslim edilmelidir. Teslim edilen pasaportun gezinin bitis tarihinden itibaren en az 6 ay gecerlilik suresinin bulunmasi, 10 yildan eski olmamasi, yirtik, sokuk v.s. bir deformosyon bulunmamasi gerekmektedir. Yabanci ulkelere giris ve cikislar tamamen ilgili ulkenin inisiyatifindedir.Ilgili ulke konsolosluklari hicbir neden olmasa dahiulkelerine giris icin vize vermeyebilir.Bu nedenle katilimcilarin bu riski tolere etmeleri icin sigorta yaptirmalari Mayak Tour tarafindan onerilmektedir.Bu konuda sozlesme imzasi sirasinda katilimci bilgilendirilmistir. Pasaportlarin gecerliligi ve pasaportlarda yer alan deformasyonlar (yirtik, sokuk, vb.) kisinin kendi sorumlulugunda olup, konsolosluk veya ulke girislerinde polis kontrolu sirasinda cikacak aksakliklardan ve engellemelerden Mayak Tour sorumludegildir.

-VIZE BILGILENDIRME :

Vize ile ilgili bilgi icin en az 1 ay oncesinden vize departmanimiza teslim etmeniz gerekmektedir.Vizenin acenta tarafindan alinacak olmasi halinde ve vize icin gereklievraklarin teslim zamaninin tuketiciye bildirilmesi sartiyla tuketici tarafindan zamaninda teslim etmeyen evraklar nedeniyle vizenin alinmamasindan dogan zararlardan seyahat acentesi sorumlu tutulamaz. Evraklari eksiksiz ve suresinde veren seyahat acentesi vizenin verilmemesindendolayi sorumlu tutulamaz.Evraklariniz tamamlayarak en hizli sekilde asagidaki iletisim bilgilerinden vize departmanimiz ile iletisim kurabilirsiniz.

-VIZE ISLEMLERININ TAKIBINDE TARAFLARIN SORUMLULUKLARI:

Katilimci konsolosluk talep ettigi takdirde sahsi basvuru yapmak uzere evraklariylaberaber konsolosluk tarafindan verilen gun ve randevu saatinde konsolosluga bizzat muracaat edecegini kabul ve beyan eder. Randevuya gitmeyen katilimcilar vize verilmemesi nedeniyle Mayak Tour dan herhangi bir talepte bulunmazlar, tur bedelinin tamami kendilerinden tahsil edilir.

1- Katilimcinin Mayak Tour veya yetkili acentesine pasaport ve evraklarini teslim edip, teslimedilen evraklarin konsoloslukca yetersiz veya eksik gorulmesi durumunda; konsolosluk tarafindan katilimcidan talep edilen eksik evraklarin belirtilen sure zarfinda teslim edilememesinden dogan tum yukumlulukler katilimciya aittir. Bu sebeple alinmayan vizeler Mayak Tour ve yetkili acentesinin sorumlulugunda olmayip, yapilan harcamalar geri iade edilemez, Tur bedelinin tamami tahsil olunur.

2- Katilimci, tum evraklari zamaninda teslim etmis ve acenta zamaninda basvuru yapmis olmasina ragmen konsolosluk tarafindan basvuru reddedilirse veya yine taraflardan kaynaklanmayan nedenlerle, ilgili konsolosluk tarafindan turun baslangic gunune kadarpasaportlar teslim edilmezse, ya da verilen vizenin gecerlilik suresi konsolosluk tarafindan tur tarihlerinden eksik olarak duzenlenirse Mayak Tour ve acentenin sorumlulugu dogmayacaktir.

3- Mayak Tour, yetkili acente ve katilimci tum sorumluluklarini yerine getirmis olmasina ragmen vize basvurusunu konsoloslukca reddi durumunda, red turun baslangic tarihinden 20 gun az zaman kala gerceklesirse, Mayak Tour, tur bedelinin, vize masraf ve hizmet bedelinin tamamini alma hakkina sahip olacaktir.

4- Katilimcinin husnuniyet (vergi borcu, askerlik durumu, yurtdisina cikis yasagi, kara liste olma durumu, pasaportttaki eksik, yirtik, deformasyon vb.) kurallarina aykiri olan hareketleri neticesinde vize alinamamasi durumunda Mayak Tour un veya yetkili acentesinin sorumlulugu olmayacaktir. Katilimci tur bedelinin tamamini odemekle yukumludur.

5- Tum vize islemleri gecerli olarak yapilmis olmasina ragmen, gidilen ulkede herhangi bir nedenle iceri sokulmayan veya vizeleri tamam olmasina ragmen Turkiye'den cikisina izin verilmeyen katilimcilara herhangi bir geri odeme yapilmayacak ve bu durumdan dogacak zararlardan Mayak Tour veya yetkili acentesi sorumlu olmayacaktir.

6- Katilacaklari tura ait ulkelere ait vizesi oldugunu beyan eden veya vize islemlerini kendisi takip edecegini belirten katilimci, vize islemlerinin gerceklesmemesini ileri surerek sozlesmeyifesh edemez, sorumluluk katilimciya aittir, tur bedelinin tamamini odemekle yukumludur.

7- Mayak Tour veya yetkili acentesinin hicbir sekilde konsolosluklar uzerinde yaptirim gucuveya edinimlerini taahhut edebilme yetkisi yoktur. Bellima Tur veya acentesinin yukumluluklerini yerine getirmelerine ragmen konsolosluklardaki gecikmelerden Bellima Tur araci kurum olmasi sebebiyle kendi veya yetkili acentesi sorumlu degildir. Konsolosluk tarafindan katilimciya teslim edilir. Konsoloslugun vize vermemesi halinde Mayak Tour un herhangi bir sorumlugu olmayip, neden vize alinamadigi yasal olarak konsolosluk beyanina dayanir.

I-DIGER HUKUMLER:

· Cocuk indirimleri, cocuklarin ebeveynleri ile ayni odada 3. ve 4. kisi olarak kalmalarihalinde uygulanir.

· Otel konaklamalarinda 0-6 yas cocuklara ayri yatakverilmez.

· Ulasim araclarinda 2 yasini doldurmus cocuklar icin koltuk zorunlulugu bulundugundan, ucretetabidir.

· Kisi sayisina gore arac degisikligini sakli tutulur. Tura kayit yaptiran kisi sayisina gore; 15-17 kisi minibus ile, 18-31 kisi kucuk otobus ile, 31 kisinin ustunde ise 46 kisilik otobusler ile tur yapilacaktir.

· Rezervasyon sahipleri, yanlarinda bulunan esyalari tur muddetince takip ve kontrol etme yukumlulugunde olup,

kayip/calinti/zayi olan esyalardan acentenin sorumlulugu yoktur.

· Acente, mucbir sebeplerle veya operasyonel nedenlerle gerek turdan once gerekse tur esnasinda, tur programinda ve

konaklama tesislerinde, ulasim araclarinda her turlu degisiklik yapma veya turu iptal etme hakkina haizdir. Bu durumda rezervasyon sahibinin onayigerekmedigi gibi, kendisine iptal veya tazminat hakki dogmaz.

· Havayolu ile ulasimlarda, havayolu sirketinden kaynaklanan sebeplerle ucus saatinin veya ucak tipinin degisebilecegi

hususunda sozlesme sirasinda ozel uyari ve bilgilendirme yapilmisolup, rezervasyon sahibi tarafindan kabuledilmistir

· Tur programinda ucrete dahil olan tum hizmetler ayrintili olarak belirtilmis olup, bunlarin disindaki turlar ve hizmetler

ekstra ucrete tabidir. Katilim istege bagli olup, ancak yeterli katilimcinin saglanmasi halinde yapilabilmektedir.

Konaklama tesislerinde oda blokajini tesis yapar. Odalara giris saat 14.00 te ve cikis saat 11.00dedir.

· Yurtdisi turlarda -bebekler dahil- pasaport gerekmektedir (KKTC icin nufus cuzdani yeterlidir). Rezervasyon sirasinda

bildirilecegi uzere bazi ulkelerce vize uygulanmaktadir.

· Tur programinda belirtilen konaklama seklinin kapsami disinda kalan her turlu ekstra hizmetin bedeli otelden cikis

sirasinda rezervasyon sahibi tarafindan pesin olarak odenir.

· Otobus ile ulasimlarda kalkistan yarim saat once, havayolu ile ulasimlarda ise kalkistaniki saat once bulusma yerinde

olunmasi zorunludur.

· Tur rehberi, durumun gereklerine gore, tur programini tamamen gerceklestirmek kaydiyla programin seyrinde

degisiklik yapabilir.

Tur muddeti, ulasim aracinin hareketi aninda baslar ve donusun tamamlanmasi ile biter.Gecelemeler bu dogrultu

da hesaplanmistir.

· Ulasim dahil turlarda rezervasyon esnasinda koltuk numarasi verilmez. Koltuk numarasi arac kalkisi esnasinda arac

icerisinde gorevli transfer rehberinden ogrenilir.

· Ucakli ulasimlardaki transfer hizmeti; ucak+transfer paketi oldugundan dolayi sadece misafirlerin Acentadan almis

olduklari ucakli ulasim paketlerinde gecerlidir. Misafirin munferitolarak ucagini degistirmesi, otelden erken cikis yapmasi gibi durumlarda transfer hizmeti gecerli olmayacaktir.

· Ulasim dahil paketlerde ki Ucak ulasimlarina ait biletler; havayollari ile ozel olarak yapilan anlasmalarla alindiklari icin

misafirler tarafindan satin alindiktan sonra iptal-iade-degisiklikislemi gerceklestirilemez. Turun tuketici tarafindan iptali halinde ucak bilet bedeli havayolu sirketine pesinen odenmis oldugundan is bu bedelin tuketiciye iadesinin mumkun olmadigi rezervasyon sahibi tarafindan kabul edilmistir. Bu durumda tuketicinin tazminat hakki yoktur.

· Iade sartlarinin gerceklesmesi halinde, fatura kesildikten sonra iade yapilabilmesi icin fatura aslinin acenteye

iadesi gerekmektedir.

· Taksitli satislarda, borclunun iki taksiti odemede temerrude dusmesi halinde kalanborcun tamami muaccel hale gelir.

· Rezervasyon sahibi, is bu sozlesmede belirtilen vadelerde borcunu odeyecegini kabulve taahhuteder.

Borclunun borcunu odemede temerrude dusmesi halinde hic bir ihtara gerek kalmaksizin rezervasyon toplaminin %5 i oraninda cezai sart ve aylik %17 gecikme faizi uygulanacaktir.(Kart ile yapiIan odemelerde kart sahibinin kurumla yapmis oldugu sozlesmede kurumun haiz oldugu haklar bakidir).

· Tesis tarafindan belirlenen kriterler dogrultusunda ucretsiz veya indirimli konaklayacak cocuklarin rezervasyon sirasinda beyan edilen ozelliklerinin (yas gibi) dogru olmadiginin anlasilmasi halinde, bu cocuklar icin de derhal ve tamamen odeme yapilacak ve her turlutazminde bulunulacaktir.

Ulasim araclarinda ve tesiste evcil hayvan kabuledilmez.

· Tuketicinin basladigi turu hizmetin kusurlu oldugundan bahisle terk etmesi halinde, turu terk ettigini acente yetkilisine ve konakladigi otele sebepleri ile birlikte yazili olarak bildirmekzorundadir. Aksi halde tuketici turu terk etmis sayilir ve hizmeti alip kullanmis addolunur.

· Tuketicinin sikayetci oldugu hususlari hizmetin ifasi sirasinda yazili olarak yetkiliyebildirmesi iyi niyetli tuketicinin ozen borcudur. Tuketicinin sikayetci oldugu halde hizmeti sonuna kadar kullanmasi sikayetci oldugu hususlar ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat haklarini ortadan kaldirir.

· Sozlesmede imzasi bulunmayan ancak sozlesmeye konu geziye katilan tuketici(ler) de kendi adlarina kayit yaptirmakla gorevlendirdikleri tuketici(ler) bu sozlesmeyi okuyup kabul ve taahhut etmis sayilirlar. Buna ragmen, sozlesmede bizzat imzalarinin olmadigi gerekcesiyle geziye katilan tuketicilerinin acente aleyhine ve katilmis olduklari gezi ile ilgili dava ve takipler ve acentenin tuketiciye bu sozlesmede yazili hususlar disinda bir bedel ya da tazminat odemek zorunda kalmasi halinde acentenin sozlesmede imzasi bulunan tuketicilere odemis oldugu fazla miktar icin rucu hakki mahfuzdur. Bu geziye katilan tuketiciler imzalamis olmasalar dahi, taraflar arasinda gecerli olacak bu sozlesme sartlarini Mayak Tour Brosuru, Mayak Tour internet sitesi, Call Center satisi ve ilanlar nedeni ile ogrenmis, geziye bu sozlesme sartlarinda katilmayi kabul ve taahhut etmislerdir. Bu nedenden dolayi tuketicinin turu iptal etme hakki yoktur.

Seyahat sigorta guvencesi paketi ucretleri rezervasyon sahiplerine aittir. Seyahat sigortasi hizmeti satin alan veya seyahat sigortasi paketinin icinde bulunan tuketicilerin eksik veya ayipliifa, hasar, zarar ve kayiplari ile ilgili teminatin kapsami bu hizmeti sunan sigorta firmasinin policesiyle belirlenmistir. Acente bu teminatlarin icerigi, kapsamlari veya uygulama sekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk tasimamaktadir.

· Rezervasyon sahibinin odedigi tutar sadece almis oldugu tur paketini tur programini ve tarihinikapsar.

· Sozlesmenin tuketicide kalan kopyasi ile acentede kalan kopyasi arasinda celiskiolursa acentede kalan kopya kayitlari esas alinacaktir.

· Acente, mucbir sebeplerle veya operasyonel nedenlerle gerek turdan once gerekse tur esnasinda, tur programinda, konaklama tesislerinde, ulasim araclarinda herturlu degisiklik yapma veya turu iptal etme hakkina haizdir. Bu durumda rezervasyon sahibinin onayi gerekmedigi gibi, kendisine iptal veya tazminat hakki dogurmaz. Bunun gibi rezervasyon sahibinin mucbir sebeplerle tura katilmasinin veya devam etmesinin mumkun olmamasi halinde, rezervasyonu tur icin gerekli tum kosullara haiz ucuncu bir kisiye devretmesi mumkundur. Bu durumda devreden ve devralan acenteye karsi bakiye tutardan ve tum masraflardan muteselsilden sorumludurlar.

· Ucakli Turlarda, Ucaklarin yogunluguna gore, Havayolu Sirketi Ucus Yonu ve Ucus Saati Degistirebilir. Mayak Tour bu hakkini, degisikligi misafirlere en gec 36 saat oncesinden bildirmek ve servis ayarlamak suretiyle sakli tutar. Tura katilan her misafirimiz, degisikligi onceden kabuletmis sayilir.

· Rezervasyon sahibinin odedigi tutar sadece almis oldugu tur paketini tur programini ve tarihini kapsar. Rezervasyon sahibi olasi fiyat degisikliklerinden etkilenmez.

· Taraflar isbu sozlesmede belirtilen adres ve telefonlarin dogru oldugunu vedegisiklikler yazili olarak bildirilmedikce gecerli oldugunu kabul ve beyan ederler.

· Acentanin sozlesmeye kismen ya da tamamen uymamasi hallerinde odenecek tazminatin hesaplanmasinda TURSAB KUTAHYA CIZELGESI maddeleri uygulanir.

Acentenin konuya iliskin tutanak ve kayitlari delil olarak dikkate alinacaktir. Is bu hukum tahkim ve delil anlasmasi niteligindedir.

Bununla ilgili her turlu basvurunun tur bitim tarihinden itibaren 15 gun icinde yapilmasi gerekmektedir.

· Bu sozlesmeden dogan uyusmazliklarin cozumunde Istanbul Anadolu Mahkemesi ve icra daireleri yetkilidir.

Tuketici, bu sozlesmeyi ve eklerini okuyup, anladigini,anlamadiklari konusunda acenta yetkilileri tarafindan kendisine aciklama ve gerekli bilgilendirmenin yapildigini, kendisince supheli ya da anlasilmayan bir husus kalmadigini, serbest iradesine uygun oldugunu, bu nedenle kabulyonunde acikladigi iradesi dogrultusunda sozlesmenin tanzim ve imza edildigini beyan etmistir.

Hizmeti TANDEM TURİZM SAN. VE TİC.LTD.ŞTİ. Şirketine ait olan MAYAK TOUR seyahat acentasının online satış kanalı olan www.mayaktour.com.tr web sitesi üzerinden satın alan kişiler, dijital olarak bu sözleşmeyi kabul etmiş sayılır.



İLETİŞİM

tur@mayaktour.com
+908508851973
Merkez Ofis - Giyim Sanatkarları Sit.
    3A Bl. No:303 Başakşehir
Sitemizde anılan tüm fiyatlar, geçerli kartlar ile tek ödemede, en ucuz başlangıç fiyatlardır ve yeterli kontenjan olması durumunda geçerlidir.